PROJECTE MASCARADA

A partir d’un exercici tan bàsic com la realització d’una màscara es va plantejar un projecte didàctic-artístic amb l’alumnat de 6è A i B del CEIP San Antón del Pinós. Una màscara creada a partir de la recerca de diversos fragments de textos, que el mateix alumnat va realitzar. Animant a l’alumnat a tractar i aprendre a partir de diferents processos de creació artística, partint des de la part més conceptual per arribar a la més pràctica.

Destacant: investigació (recerca de textos i ús de les TIC’s), aportació de referents (es van realitzar diverses classes en línia, a més de dues xerrades específiques on vam treballar directament amb un escriptor i una artista visual), processos creatius de taller (treballar l’esbós i la pròpia realització de la màscara), documentació professional dels treballs realitzats (es va muntar un estudi fotogràfic professional en el mateix centre educatiu) i una exposició final amb el resultat creatiu del projecte.

El divendres dia 12 de febrer es va presentar el resultat artístic a la comunitat educativa amb la realització d’una escenografia musical. I es va inaugurar l’exposició al centre cultural del Pinós. Exposició amb fins solidaris en benefici de Càritas El Pinós.