PEDRA SECA

Amb motiu de la celebració del Villazgo, el dijous 13 de febrer l’alumnat de cinquè de primària va conèixer de primera mà la construcció en pedra seca en el paratge de l’Altet Blanc (prop d’Ubeda). L’alumnat visità 2 cucos, un d’ells en molt bon estat i l’altre una mica derruït. Per poder realitzar l’activitat vam comptar amb la participació de Víctor Saiz i Conchi Ruíz de l’empresa d’aeronàutica i drons DYSA. Víctor i Conxi ens van acompanyar descrivint-nos les tècniques de construcció. També ens van explicar les característiques de les plantes aromàtiques de la zona, com fer fotografies cartogràfiques amb drons i l’ús que es fa d’ells.
Dijous 20 de febrer, es realitzà una segona sessió a l’escola, on van veure eixes fotografies, l’aplicació de les GIS i vam convertir-les en un cuco 3D.

Una experiència fantàstica on vam fusionar el llegat dels nostres avantpassats i les noves tecnologies tan pròximes al nostre alumnat.