DIARI DEL VIATGE A PORTUGAL. (ERASMUS+)

El professorat dels centres educatius d’infantil i primària: Reina Sofia de Petrer, Alfons X el Savi de Novelda, Alberto Soles de Sax i Sant Antoni de Pinós al costat de l’assessora d’Inclusió Educativa del CEFIRE territorial d’Elda vam participar aquesta setmana del 30 de abril al 7 de maig d’una mobilitat d’observació docent (Job Shadowing) a Lisboa i Coimbra.

Dia 1: Visita turística per Lisboa

L’arribada a Lisboa des de València va ser aproximadament a les 14:55h i van aprofitar un Free Tour per conèixer la ciutat. Van visitar els diferents barris de la ciutat i llocs més emblemàtics com La Praça do Comércio, Torre de Belem i Monestir dels Jerònims. A més van gaudir d’un cafè a la Brasileira, visitant la llibreria Bertrand, la més antiga del món i acabem fent una passejada al Tramvia 28.

Dia 2: Visita a l’Acadèmia de Música Santa Cecília (AMSC)

A les 08:00h comencen la visita a l’escola de Músca on el director  i el director administratiuels va donar  la benvinguda  presentant l’estructura organitzativa del centre i la integració de la música al currículum. Al descans , el profesorat espanyol, ha fet entrega d’uns obsequis típics de les nostres localitats. Posteriorment han gaudit de diferents sessions musicals:

• Sessió d’expressió musical amb alumnat d’infantil aixecada amb el mètode Gordon.

• Sessió de Cor amb alumnat de 2n grau. Laboratori d’Instrument de 1r grau de violoncel.

• Sessió d’Entrenament Musical de 4t grau a través de docència compartida.

Per acabar, hem degustat l’aliment de l’escola acompanyats del personal docent.

Dia 3: Sessió de treball i formació a l’Acadèmia de Música Santa Cecília (AMSC)

Durant aquesta jornada l’assessora d’educació inclusiva juntament amb els representants dels diferents centres presenta el Decret d’Inclusió de la Comunitat Valenciana, destacant-ne a més les bones pràctiques. A la segona part s’imparteix una sessió de formació sobre metodologies inclusives (DUA, multinivell, grups interactius..) i especialment en aprenentatge cooperatiu vivenciant diferents estructures. Tot seguit, hem gaudit d’una audició per al concert final de curs de les orquestres de vent i corda per l’alumnat de cinquè, sisè i primer de l’ESO. Per acabar la visita a Lisboa, l’equip directiu del centre els  obsequia amb un llibre i CD que reflecteixen la història de l’acadèmia.

Dia 4: Visita a l’agrupament escolar Martim de Freitas: EB Martim de Freitas.

En aquesta ocasió els dóna la benvinguda el director de l’Agrupament escolar Alberto Barreiro i Noemí (alumna espanyola d’auxiliar de conversa) i Maria (alumna d’Espanyol de 2n l’ESO) que els delecta amb la guitarrra i la cançó de la ploranera. El director els explica l’organització del sistema educatiu de Portugal i del funcionament de l’Agrupament escolar, i a continuació fan entrega dels obsequis dels nostres productes locals. Després han recorregut les instal·lacions mentre intercanviàvem informació dels dos sistemes educatius, espanyol i portuguès. A més, han tingut el plaer de participar activament en una de les classes d’espanyol de 2n de l’ESO. Seguidament han compartit el moment del dinar al menjador de l’escola, degustant ranxo, un plat típic portuguès. Per finalitzar la jornada, han assistit a una classe del Club d’espanyol, compost per l’alumnat de sisè, primer, segon i tercer de l’ESO.

Ací vos deixem un enllaç amb més informació