L’alumnat de 1r i 2n realitzaren el passat dilluns, 16 de maig, una excursió a la localitat d’Onil.

Allí visitaren la fàbrica de la nina i l’espai natural de la Casa Tàpena.

L’alumnat conegué tot el procés de fabricació de les nines i, després va disfrutar de diverses activitats lúdiques, com per exemple, l’entrada al laberint de la Casa Tàpena.

Tot seguit, deixem unes quantes imatges on es poden vore algunes de les activitats realitzades.

    

   

 

 

 

 


Estimades famílies,

Hui, 17 de maig, és el DIA INTERNACIONAL CONTRA L’HOMOFÒBIA, LA BIFÒBIA I LA TRANSFÒBIA. Per la qual cosa, des del cicle d’Infantil fins a 6è de primària hem estat realitzant activitats dinàmiques i reflexives organitzades per la comissió d’Igualtat i Convivència.

Totes aquestes activitats han estat preparades per a parlar de l’Estima, de l’Amor.  Estimar en el seu sentit més ample. L’estima és un sentiment que abraça la diversitat, sense mirar races, cultures, gèneres… i com a persones hem d’escolar-lo, entendre’l, respectar-lo i deixar que el desenvolupament afectiu, sexual i emocional seguisca el seu ritme natural. Perquè no hi ha res més natural que donar i sentir AMOR.

Per finalitzar amb les activitats l’alumnat ha construït un Mural ple de cors amb missatges d’estima.

MIREU QUE BONIC S’HA QUEDAT!

   

   

DIARI DEL VIATGE A PORTUGAL. (ERASMUS+)

El professorat dels centres educatius d’infantil i primària: Reina Sofia de Petrer, Alfons X el Savi de Novelda, Alberto Soles de Sax i Sant Antoni de Pinós al costat de l’assessora d’Inclusió Educativa del CEFIRE territorial d’Elda vam participar aquesta setmana del 30 de abril al 7 de maig d’una mobilitat d’observació docent (Job Shadowing) a Lisboa i Coimbra.

Dia 1: Visita turística per Lisboa

L’arribada a Lisboa des de València va ser aproximadament a les 14:55h i van aprofitar un Free Tour per conèixer la ciutat. Van visitar els diferents barris de la ciutat i llocs més emblemàtics com La Praça do Comércio, Torre de Belem i Monestir dels Jerònims. A més van gaudir d’un cafè a la Brasileira, visitant la llibreria Bertrand, la més antiga del món i acabem fent una passejada al Tramvia 28.

Dia 2: Visita a l’Acadèmia de Música Santa Cecília (AMSC)

A les 08:00h comencen la visita a l’escola de Músca on el director  i el director administratiuels va donar  la benvinguda  presentant l’estructura organitzativa del centre i la integració de la música al currículum. Al descans , el profesorat espanyol, ha fet entrega d’uns obsequis típics de les nostres localitats. Posteriorment han gaudit de diferents sessions musicals:

  • Sessió d’expressió musical amb alumnat d’infantil aixecada amb el mètode Gordon.

  • Sessió de Cor amb alumnat de 2n grau. Laboratori d’Instrument de 1r grau de violoncel.

  • Sessió d’Entrenament Musical de 4t grau a través de docència compartida.

Per acabar, hem degustat l’aliment de l’escola acompanyats del personal docent.

Dia 3: Sessió de treball i formació a l’Acadèmia de Música Santa Cecília (AMSC)

Durant aquesta jornada l’assessora d’educació inclusiva juntament amb els representants dels diferents centres presenta el Decret d’Inclusió de la Comunitat Valenciana, destacant-ne a més les bones pràctiques. A la segona part s’imparteix una sessió de formació sobre metodologies inclusives (DUA, multinivell, grups interactius..) i especialment en aprenentatge cooperatiu vivenciant diferents estructures. Tot seguit, hem gaudit d’una audició per al concert final de curs de les orquestres de vent i corda per l’alumnat de cinquè, sisè i primer de l’ESO. Per acabar la visita a Lisboa, l’equip directiu del centre els  obsequia amb un llibre i CD que reflecteixen la història de l’acadèmia.

Dia 4: Visita a l’agrupament escolar Martim de Freitas: EB Martim de Freitas.

En aquesta ocasió els dóna la benvinguda el director de l’Agrupament escolar Alberto Barreiro i Noemí (alumna espanyola d’auxiliar de conversa) i Maria (alumna d’Espanyol de 2n l’ESO) que els delecta amb la guitarrra i la cançó de la ploranera. El director els explica l’organització del sistema educatiu de Portugal i del funcionament de l’Agrupament escolar, i a continuació fan entrega dels obsequis dels nostres productes locals. Després han recorregut les instal·lacions mentre intercanviàvem informació dels dos sistemes educatius, espanyol i portuguès. A més, han tingut el plaer de participar activament en una de les classes d’espanyol de 2n de l’ESO. Seguidament han compartit el moment del dinar al menjador de l’escola, degustant ranxo, un plat típic portuguès. Per finalitzar la jornada, han assistit a una classe del Club d’espanyol, compost per l’alumnat de sisè, primer, segon i tercer de l’ESO.

Ací vos deixem un enllaç amb més informació

Portugal

Estimades famílies

A partir del dilluns 25 d’abril en l’àmbit educatiu s’aplicaran les mateixes mesures que en l’àmbit comunitari s’estableixen per a la població en general.

Els principis bàsics de prevenció, higiene i promoció de la salut enfront de la COVID-19 continuen sent la higiene de mans, la neteja i la ventilació de les instal·lacions.

Per tant, en relació a l’ús de la màscara en els centres educatius s’ha de tindre en compte el següent:

  • L’ús de les màscares deixa de ser obligatori amb caràcter general en tots els espais del centre educatiu tant per a l’alumnat com per al professorat i personal no docent dels centres.

Però a més d’aquest principi general cal tindre en compte el següent:

  • Totes les persones majors de 6 anys, no incloses en els supòsits d’excepció, hauran d’usar les màscares en el transport escolar.
  • Tant les persones positives per a COVID-19 com els seus contactes estrets, en els 10 dies següents a l’inici dels símptomes o al diagnòstic en els casos asimptomàtics, haurà de portar màscara quirúrgica (UNE-EN 14386).
  • És necessari l’ús de màscara com a mesura de protecció en persones treballadores amb una major vulnerabilitat davant la infecció per COVID-19 (majors de 60 anys, immunodeprimides intrínseques o extrínseques i embarassades), en aquelles situacions en les quals es tinga contacte prolongat amb persones a una distància menor de 1,5 m.
  • És recomanable l’ús de màscara, en aquells espais en els quals no es puga mantindre la distància de seguretat de 1,5 metres i la ventilació no estiga garantida.

No obstant això, l’alumnat podrà seguir portant mascareta a l’escola si la família així ho considera,  Des del centre  es tindrà especial atenció i respecte a les persones que vulguen continuar usant les màscares en situacions de no obligatorietat, fomentant el respecte a la diversitat.

La direcció

L’alumnat ha participat, dins del programa pilota a l’escola, d’una sessió teòrico-pràctica de pilota. Aquest curs hem contat amb la visita del jugador professional Pere Roc II i el tècnic de la federació.

Han pogut conèixer un poc més sobre la història de la pilota i també fer-li preguntes al jugador professional.

 

L’alumnat de segon cicle del C.E.I.P San Antón, ha gaudit d’una activitat a l’aire lliure ( duatlón) com a cloenda després de les 9 sessions realitzades al col.legi.

Aquestes activitats estan programades dins del projecte PEAFS i la Fundació “Trinidad Alfonso” amb l’objectiu de promoure l’activitat esportiva i donar a conèixer la gran diversitat d’esports que l’alumnat pot practicar.

 

 

 

 

 

Estimades famílies,

L’alumnat del 1r cicle d’Educació Primària hem anat al parc de Santa Catalina a menjar-nos la mona.

Allí hem compartit un dia de convivència, jugant al parc i passejant pel barri de Santa Catalina, on hem pogut vore les cases cova tan característiques d’este barri i una riba de pedra seca. També hem fet una parada en “EL POUET” i en “LA TORRE DEL RELLOTGE”.

Hem passat un dia genial.

A continuació, vos deixem algunes imatges de la nostra eixida.

                                 

 

Estimades famílies,

Ens adrecem a vosaltres per informar-vos que estem participant en un programa d’intercanvi lingüístic amb el CEIP El Pla de la localitat d’Elx. En aquest intercanvi l’alumnat ha participat gravant vídeos per tal de promocionar el nostre poble i la nostra escola, així com la nostra gastronomia. Aquestes gravacions  formen part del projecte i seran enviats a l’altra escola.  Per altra banda, també rebrem els videos que elaboren des de l’altra escola.

A més, al mes de maig es realitzarà l’encontre amb la visita de l’alumnat de l’altre centre i la realitzarem  diverses activitats relacionades amb la gastronomia, com una gimcana culinària anomenada “PINOSXEF”, tallers, ….

Serà una bona experiència d’intercanvi per tal d’apropar els tocs culinaris i culturals d’ambdues localitats que tot i que es troben a la mateixa província són desconegudes per la majoria de l’alumnat.

Per aquesta raó, demanem la vostra col·laboració i ajuda en la realització del taller cuina que realitzarem a l’escola en maig (dates per confirmar), en la qual elaborarem la nostra “coca a la pala”.

Si esteu interessats en participar, eixe dia, dir-li-ho als tutors dels vostres fills i filles.

Agraint la vostra col·laboració, sense més, rebeu una cordial salutació.

 

Els tutors de 3r

https://drive.google.com/file/d/1nRwVogFziWNaGkY4JLnDxgpwwNUkAxqB/view?usp=sharing

 

https://drive.google.com/file/d/1xsfpk8X_rUL72q9BxuukmEhLmckaxWFN/view?usp=sharing

CASTELLÀ

Estimadas familias,

Nos dirigimos a vosotros para informaros que estamos participando en un programa de intercambio lingüístico con el CEIP El Pla de la localidad de Elche. En este intercambio el alumnado ha participado grabando videos para promocionar nuestro pueblo y nuestra escuela, así como nuestra gastronomía. Estas grabaciones  forman parte del proyecto y serán enviados a la otra escuela.  Por otro lado, también recibiremos  videos que elaboran desde la otra escuela.

Además, en el mes de mayo se realizará el encuentro con la visita del alumnado del otro centro y realizaremos  varias actividades relacionadas con la gastronomía, como una gimcana culinaria llamada “PINOSXEF”, talleres, ….

Será una buena experiencia de intercambio para acercar los toques culinarios y culturales de ambas localidades que a pesar de que se encuentran en la misma provincia son desconocidas por la mayoría del alumnado.

Por esta razón, pedimos vuestra colaboración y ayuda en la realización del taller cocina que realizaremos en la escuela en mayo (fechas para confirmar), en la cual elaboraremos nuestra “coca a la pala”.

Si estáis interesados en participar, ese día, comunicarlo a los tutores de vuestros hijos e hijas.

Agradeciendo vuestra colaboración, sin más, recibid un cordial saludo.

 

Los tutores de 3.º

https://drive.google.com/file/d/1nRwVogFziWNaGkY4JLnDxgpwwNUkAxqB/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1xsfpk8X_rUL72q9BxuukmEhLmckaxWFN/view?usp=sharing